Wednesday 29 July 2015

南瓜香料茶拿铁 Pumpkin Spice Tea Latte | 多才艺博客奖 The Versatile Blogger Award

我很喜欢南瓜香料拿铁的味道,不过却不能喝太多的咖啡,为了解嘴馋我就把咖啡换成茶,然后用一样的食谱来准备拿铁。第一次的作品还没拍几张就乌云密布,天色也暗了起来,所以就草草了事。隔天又再次准备多一杯来喝,心想不如再拍多一次,马上就换了个不同的杯子,然后就开工咔嚓咔嚓。第二次的南瓜香料茶拿铁我加了一些现磨的黑胡椒,所以喝起来有点辣,天气凉凉的,喝起来也蛮舒服和暖胃。





















Daiso买的奶泡器,之前准备抹茶拿铁时忘了拍,
现在补回,让大家可以看看奶泡器的样子。






南瓜香料茶拿铁

材料:
南瓜泥 2汤匙
南瓜派香料 1/4茶匙
有机原蔗糖 1 1/2汤匙
全脂牛奶 3/4杯
滚水 1/4杯
锡兰茶包 1个

做法:
1. 把1/4 杯滚水倒入一个杯里,将茶叶包放入浸泡5分钟。5分钟后将茶叶包取出。
2. 以中小火加热一个小锅里, 加入南瓜泥和南瓜派香料,炒大约2分钟,直到炒出香味。要不断搅拌。 加入糖,煮至呈浓糖浆状即可。
3.  加入牛奶,搅拌至均匀,煮至微滚即可熄火。以奶泡器将牛奶搅拌大约1分钟直到形成奶泡。
4. 把锡兰茶加入玻璃杯中,然后将热奶和奶泡倒入,乘热享用!




Pumpkin Spice Tea Latte

Ingredients:
2 tbsp pumpkin purée
1/4 tsp pumpkin pie spice
1 1/2 tbsp organic raw cane sugar
3/4 cup full cream milk
1/4 cup boiling water
1 Ceylon tea bag

Method:
1. Add 1/4 cup of boiling water to a cup. Place the tea bags in the cup and steep for 5 minutes. Remove tea bags and discard.
2.  Heat a small saucepan over medium low heat, add pumpkin purée and pumpkin pie spice. Cook for about 2 minutes till the pumpkin purée is hot and fragrant. Stir constantly. Add sugar and cook till the mixture become thick syrup.
3. Add milk to the saucepan. Stir till well combine and cook till slight boil. Turn off the heat. Using milk frother, froth the milk for about 1 minute until foamy.
4. Pour the Ceylon tea in a glass, then slowly pour the hot milk and foam into the glass. Serve hot.








I'm submitting this post to the Best Recipes for Everyone July 2015 Event (BREE# 11 I Have A Date with Pumpkin) organized by Fion of XuanHom's Mom and co-hosted by Rachel of Simple Life.






This post is also linked to the event Little Thumbs Up (July 2015 Event: Tea) organised by Zoe of Bake for Happy Kids and Doreen of My Little Favourite DIY and hosted by Cheryl of Baking Taitai.






*********************************************************************************









感谢May的提名多才艺博客奖,我在此领奖了。这是我的第一个在网络得的奖,默默耕耘多年的部落隔终于得到了认同,心里真的很高兴。辛苦了May半夜三更特地留言向我报喜,谢谢她带来的这个好消息让我高兴了整夜。May无论是在厨艺或者是拍照技术上都很了得,我也常被她家的各式各样菜肴、糕点、蛋糕和甜品吸引得流连忘返,所以有机会的话大家一定要到May家看一看。我也想借此机会向读者们道谢,因为有你们的支持,我的路才能走得这么远,我想跟大家一起分享这个奖,一起分享我此刻的喜悦!谢谢大家!






4 comments:

  1. 恭喜你!你真的实至名归!

    ReplyDelete
  2. 再来恭喜你得奖, 继续努力哦!
    也非常感谢你把我形容的那么好, 有点感动了。。。只好再努力加油了!嘻嘻。。

    ReplyDelete
  3. 恭喜恭喜。。。你真的很棒!!

    ReplyDelete
  4. Hi Violet,

    Congratulation with the award!!! You deserved it because your food and drinks are always very well presented :)

    Zoe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...