Sunday 19 April 2015

杏仁奶奇异籽布丁 Almond Milk Chia Pudding

杏仁奶除了可以直接喝之外也可以拿来浸泡隔夜燕麦或奇异籽布丁,这次就要分享奇异籽布丁的食谱。平时奇异籽都是加入在燕麦里或是饮料里一起食用,用来做布丁还是第一次。奇异籽浸泡后会呈凝胶状,吃起来口感QQ的,有点像在吃西米露的感觉。把奇异籽布丁当成早餐吃不仅营养丰富,而且吃了会有饱足感。单吃奇异籽布丁味道会有点淡,不过加上一些水果丁和坚果这布丁就会变得很好吃。那天早上在吃着奇异籽布丁时小宝贝一直很好奇看我在吃些什么,过后就跑过来说要吃,一开始吃时还表现到好像很美味的样子,吃了几口后就跑开了,哈哈,小孩子,真的是贪新鲜!






这照片是和自制杏仁奶一起拍的,
原因是很懒得再构思其他拍摄的Idea。




















杏仁奶奇异籽布丁

材料:
自制杏仁奶 1杯
奇异籽 1/4杯
蜂蜜 2汤匙
水果 适量
切碎杏仁 适量

做法:
1. 在一个清洁的玻璃罐子里混合杏仁奶、奇异籽和蜂蜜,盖好,收入冰箱冷藏至少一小时或至隔夜。

2. 食用前加入水果和杏仁碎,搅拌均匀即可享用!




Almond Milk Chia Pudding

Ingredients:
1/4 cup chia seeds
2 tbsp honey
Fruits for topping
Chopped almonds for topping

Method:
1. In a clean glass jar, mix the almond milk, chia seeds and honey. Then cover the jar and chill it in the refrigerator for at least 1 hour or overnight.

2. Top the chia pudding with fruits and chopped almonds, mix well and enjoy!








I am submitting this post to Best Recipes For Everyone April 2015 Event Theme: Fun with Almond hosted by Fion of XuanHom's Mom Kitchen Dairy and co-hosted by Doreen of my little favourite DIY






2 comments:

  1. Violet,
    这杏仁奇异籽甜品很养身呢!
    肯定口感十足,喜欢!
    mui

    ReplyDelete
  2. 好营养的一道甜品哦!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...